Våre etiske retningslinjer

1. Integritet og Uavhengighet

Alle ansatte skal utføre sine oppgaver med høy grad av integritet og uavhengighet. Vi skal alltid gi objektive vurderinger uten påvirkning fra eksterne parter eller egne interesser.

2. Konfidensialitet

All informasjon innhentet fra kunder og samarbeidspartnere skal behandles konfidensielt. Vi skal beskytte våre klienters personvern og sikre at sensitive data ikke blir delt uten eksplisitt tillatelse.

3. Nøyaktighet og Profesjonalitet

Våre vurderinger og rapporter skal være basert på nøyaktige data, fakta og grundig undersøkelse. Vi skal alltid opptre profesjonelt og levere arbeid av høy kvalitet som er i samsvar med bransjestandarder.

4. Hensyn til Interessekonflikter

Vi skal unngå situasjoner der det kan oppstå interessekonflikter. Dersom en potensiell interessekonflikt oppdages, skal dette umiddelbart rapporteres og håndteres på en måte som sikrer upartiskhet og tillit.

5. Lovlydighet

Alle våre tjenester skal utføres i samsvar med gjeldende lover, forskrifter og bransjeetiske standarder. Vi forplikter oss til å holde oss oppdatert på lover og regelverk som påvirker vårt arbeid.

6. Ærlighet og Transparens

Vi skal kommunisere ærlig og transparent med våre kunder. Alle funn, vurderinger og anbefalinger skal formidles på en klar og forståelig måte, uten forsøk på å skjule eller mislede.

7. Kontinuerlig Læring og Utvikling

Vi forplikter oss til kontinuerlig faglig utvikling og læring for å sikre at vår kompetanse og kunnskap alltid er oppdatert, slik at vi kan tilby de beste tjenestene til våre kunder.

8. Respekt og Likebehandling 

Alle kunder, kollegaer og samarbeidspartnere skal behandles med respekt og verdighet. Vi skal fremme et inkluderende og rettferdig arbeidsmiljø der alle blir behandlet likt, uavhengig av bakgrunn eller posisjon.


Disse retningslinjene er grunnlaget for hvordan vi driver vår virksomhet og sikrer at vi leverer tjenester med høy etisk standard. Vi forventer at alle ansatte og samarbeidspartnere overholder disse prinsippene for å opprettholde tilliten til våre kunder og samfunnet.